Rady a podněty

SEZNAM VŠECH

Tak kdo má pravdu?

Rozhovor Jakoba Nielsena a Vincenta Flanderse na téma použitelnost, konvence, stránky rockových kapel. Často se pánové shodnou, občas spolu nesouhlasí. Překlad článku z internetového časopisu CIO.

Zařazení: Použitelnost

Všude něco, nikde všechno

Hledáte návod, jak si provést optimalizaci pro vyhledávače sami? Trochu jsme se probrali Internetem a tady jsou výsledky.

Zařazení: Viditelnost

Jak napsat dobrou copy

Naprosto konkrétní, podrobně popsaný postup, pomocí kterého dospějete k úžasné copy. Zaručeně!

Zařazení: Stylistika

Jak napsat špatnou copy

Naprosto konkrétní, podrobně popsaný postup, pomocí kterého dospějete k mizerné copy. Zaručeně!

Zařazení: Stylistika

Co je malé, není hezké - na webu

Pokud na svých stránkách nadefinujete velikost písma tzv. fixním způsobem (px,pt,...) a ne tzv. relativním (%, em,...) způsobíte mnoha svým čtenářům značné těžkosti. Nebudou moci využít funkce svého prohlížeče ke zvětšení textu a Vaše stránky velmi pravděpodobně opustí.

Zařazení: Použitelnost

Hledejte a možná najdete

Překlad a komentář staršího, avšak stále platného článku Jakoba Nielsena. Pojednává o chování uživatelů při hledání na Internetu a nabízí řešení, jak se jim přizpůsobit.

Zařazení: Použitelnost

Fonty ke zlepšení designu stránek?

Nutnost používat jen fonty, o kterých předem víme, že je většina uživatelů má k dispozici, sice přispívá k použitelnosti stránek, občas ale také k nudě. Existuje nějaký rozumný kompromis?

Zařazení: Použitelnost

Rozdejte karty

Popis jednoduché a účinné metody informační architektury. Cílem je návrh základního organizačního schématu www stránek. Potřebujete jen papír, tužku a pár přátel.

Zařazení: Obsah & informační architektura

NEklikejte sem!

Použití slov "klikněte sem" (ale také "více", "dále" a pod.) coby hypertextového odkazu znesnadňuje navigaci nejen zrakově postiženým uživatelům, a proto se mu snažte vyhýbat.
Zařazení: Použitelnost

Testování použitelnosti NENÍ "focus group"

Focus group a testování použitelnosti jsou dvě různé metody, které mají dva různé cíle. Neměli byste je tedy mezi sebou zaměňovat.

Zařazení: Použitelnost

Mapa stránek není mapa

Mapa stránek poskytuje širší pohled na strukturu a obsah stránek a umožňuje přímý přístup k segmentům obsahu stránek. Svůj smysl má u stránek většího rozsahu, navíc s logickým, hierarchickým uspořádáním. U stránek, které hierarchickou strukturu příliš pevnou nemají, lépe splní roli pomocného navigačního prvku abecedně seřazený rejstřík stránek.

Zařazení: Obsah & informační architektura

Proč jsou "webdesign" a "webdesigner" nešťastná slova

Proč slova webdesign a webdesigner svádějí k představě, že dobré webové stránky lze vybudovat nějakým snadným způsobem, proč tomu tak není a proč stavba dobrých stránek není o nic snadnější než stavba domu.

Zařazení: Obsah & informační architektura

Ikona tiskárnyTisknout (stránka se nenápadně zformátuje pro tisk a vytiskne)
i-Profitability Consulting
Zlepšíme efektivnost Vašeho webu
SITELAB > Optimalizace pro vyhledávače nestačí

Žádané:   Optimalizace pro vyhledávače  |  Testování použitelnosti  |  EgoMetr  |  SitelabNews  | 
© Copyright 2002 - SITELAB.cz. Všechna práva vyhrazena. lukas.vodicka@sitelab.cz
sitelab.cz-> Rady a podněty  -  Seznam všech