Rady a podněty

POUŽITELNOST

Testování použitelnosti NENÍ
"focus group"
Kreslený vtip

Stalo se

Konzultant: "Když jste Váš web stavěli, prováděli jste také testování použitelnosti?"

Klient: "Ano, dělali jsme focus group a porovnávali jsme naše stránky s konkurencí. Ty naše vyšly jako nejlepší."

Nemělo by se stávat

Focus group a testování použitelnosti jsou dvě různé metody se dvěma různými cíly. Neměli byste je tedy mezi sebou zaměňovat.

Focus group

Malá skupina lidí sedí okolo stolu a reaguje na myšlenky, nápady a návrhy řešení a designu.

Jedná se o skupinový proces a hodnota vzniká především v reakcích na názor někoho jiného.

Cílem je rychle získat vzorek názorů uživatelů a zjistit, zda zvolená cesta má vůbec naději na úspěch. Získané informace jsou užitečné na samém začátku práce na návrhu stránek.

V pozdějších fázích vývoje je již mnohem užitečnější a ekonomičtější Testování použitelnosti.

Testování použitelnosti

Při testech použitelnosti jednomu uživateli po druhém něco ukážeme (stávající stránky, prototyp stránek, skicu jednotlivé stránky,...) a pak

  • se ho ptáme, jestli pochopil, o co tu jde a jaké má pocity,
  • mu dáváme standardní úkoly a sledujeme jeho počínání

Na rozdíl od focus group je testování použitelnosti vhodné i v jiných než zcela počátečních fázích vývoje stránek.

Ikona tiskárnyTisknout (stránka se nenápadně zformátuje pro tisk a vytiskne)
i-Profitability Consulting
Zlepšíme efektivnost Vašeho webu
SITELAB > Optimalizace pro vyhledávače nestačí

Žádané:   Optimalizace pro vyhledávače  |  Testování použitelnosti  |  EgoMetr  |  SitelabNews  | 
© Copyright 2002 - SITELAB.cz. Všechna práva vyhrazena. lukas.vodicka@sitelab.cz
sitelab.cz-> Rady a podněty - Seznam všech-> Použitelnost - Testování použitelnosti NENÍ "focus group"