Užitečný obsah
Je důležité přizpůsobit task flow [organizační strukturu] stránek potřebám uživatelů, tak aby řešila právě jejich problémy.
Jakob Nielsen
Co to je?
Pojem "Internetová prezentace" vnikl z nedostatku pochopení budoucích potřeb návštěvníků webových stránek. Valná většina z nich nehledá představení firmy s její (někdy velmi) komplikovanou organizační strukturou.
Uživatelé Internetu pomocí internetových vyhledávačů hledají vyřešení svého problému. Vaše webové stránky by proto měly obsahovat přesně ty informace, které jsou k vyřešení takového úkolu užitečné. Žádné jiné.
Co vám to přinese
|
|
Co pro vás může udělat Sitelab
- Provedeme analýzu užitečnosti Vašeho webu z pohledu návštěvníka.
- Navrhneme změny, které zvýší využití Vašich stránek, a přivedou Vám více zákazníků.
Jak si stojíte?
Pokud si nejste jisti, zda obsah Vašich webových stránek je pro návštěvníky užitečný, zkuste odpovědět na následující otázky.- Pokud se rozhodnete na stránkách najít jeden zdcela konkrétní výrobek nebo službu, jak rychle se k němu dostanete?
- Kdyby to nebyl výrobek Váš, ale něco, co jste si sami nedávno koupili, stačili by Vám rozsah poskytnutých informací k rozhodnutí o koupi?
- Když se podíváte na rozvržení Vašich webových stránek, co připomínají více? Organizační strukturu Vaší firmy nebo připravené odpovědi člověku, ktzerý hledá konkrétní věc?
- Existují na Vašem webu běžně stránky, pro které podklady připravovalo více oddělení Vší firmy, které spolu běžně příliš nespolupracují (jedná se nám o vždy obsah jedné konkrétní stránky)?
- Jsou infomace, které ve Vaší firmě obvykle spravuje jediné oddělení, po Vašich stránkách různě rozesety - vždy tam, kde očekáváte, že budou návštěvníkovi nejvíce sloužit během jeho cesty za odpovědí na jeho problém?
Užitečné informace
Máte-li zájem o zlepšení užitečnosti obsahu Vašich webových stránek z pohledu návštěvníka, jednoduše pošlete mail na adresu lukas.vodicka@sitelab.cz nebo volejte 777 254 927.
Ceny za služby spojené se zlepšením užitečnosti obsahu Vašich webových stránek najdete v ceníku služeb.
O rozsahu a způsobu spolupráce se více dozvíte v části Služby - Analýza obsahu.
Pokud máte chuť se nad tématem užitečný obsah webových stránek více zamyslet, pročtěte si následující části:
- Kontaktní bod
Správný pohled na Váš web, díky kterému se vyhnete elektronické brožuře, která nikoho nezajímá. - Organizační struktura svádí
Proč řada webů až příliš nápadně připomíná organizační strukturu firmy, a proč to uživatelé nedovedou ocenit.
Pro snadnou navigaci využjte nabídku menu v levém sloupci.
Předběžný zájem o spolupráci
Máte-li předběžný zájem o spolupráci v oblasti užitečného obsahu (informační architektury) vašich stránek, vyplňte prosím tento formulář: