Návrat na domovskou stránku
internet marketing

Zlepšíme efektivnost Vašeho webu

Kontaktní bod

kreslený vtip

Asi víte, že Vaše firma má několik kontaktních bodů. Tedy míst, někdy spíše situací, kde se setkává prostředí firmy s okolním světem. A asi také víte, že těchto bodů je vlastně jen pár a určitě se Vám vyplatí dbát nejen na to, jakým dojmem působí, ale i na to, jaké informace poskytují.

Možná jste se nad kontaktními body nikdy pořádně nezamýšleli a zřejmě netušíte, jak mohou souviset s užitečným obsahem Vašeho webu. Proberme si je tedy podrobněji.

Recepce

Recepce je místo, kde (potenciální) klient přichází do fyzického kontaktu s Vaší firmou. Proto velkou péči věnujete jednak tomu, jak recepce vypadá a kdo v ní sedí, ale také jaké informace má k dispozici. Recepce by měla na návštěvníka dělat dojem nejen tím, jak je vkusně (nebo honosně) zařízená, jaký úsměv na své tváři umí vykouzlit její osazenstvo, ale i tím, jaké informace a jak rychle umí poskytnout.

Byli jste to Vy (vedení, marketing), kdo rozhodl, že na recepci se návštěvník snadno dozví, kde kdo z Vašich pracovníků právě je, kolik má času na schůzku, jaké má telefonní číslo, za kterými dveřmi ho návštěvník obvykle najde. Také jste možná v recepci umístili informační tabuli, na které je znázorněno, jak jsou vaše oddělení v budově, kde sídlíte, umístěna. V každém případě jste recepci budovali a přemýšleli o ní.

Tiskoviny

Hlavičkové papíry, obálky, vizitky, faktury, objednávky, ceníky, katalogy a jiné propagační materiály.

I toto jsou místa, kde má vnější svět možnost nahlédnout Vám trochu pod pokličku a pokusit se odhadnout, co jste zač. Víte o tom, a tak jste i tiskovinám věnovali velkou pozornost. A nejen tím, že jste jejich vzhled nechali navrhnout odborníky na vizuální zážitek.

Také jste u každé tiskoviny rozhodli, jaké informace o Vaší firmě ponese. Tu se hodí jen adresa a telefony, sem je třeba dát i bankovní spojení, k těmto popisům výrobků zase dodací lhůty...

Telefony

Ani tento kontaktní bod jste neponechali náhodě. Když nic jiného, Vaši zaměstnanci vědí, jak se představit a co říkat, aby si zákazník z telefonického kontaktu s Vaší firmou odnesl pokud možno co nejlepší dojem. Také jste například rozhodli, jaké informace mu musí podat kdokoli z reklamačního oddělení.

Osobní schůzky

Co může být "kontaktnější" než osobní setkání? Před každou schůzkou víte, jak chcete působit a co chcete říkat. Víte, že reprezentujete svou firmu, a buď se řídíte zásadami, které jste dostali shora, nebo ke své intuici ještě (často nevědomky) přidáváte představy, jak by se asi v té které situaci zachoval Váš nadřízený. Předem obvykle víte, které informace můžete tzv. pustit - a které ne.

Nic na tom dohromady není, že?

K obsahu a vzhledu výše popsaných kontaktních bodů nebylo zase tak těžké dojít. Mohli jste využít mnoha a mnoha let zkušeností firem a lidí před Vámi. Už se ustálily konvence, jakási sdílená moudrost, ze které jste mohli čerpat.

A tak je možné, že jsme Vám systematické a cílevědomé budování Vašich kontaktních bodů v předešlých řádcích jen podsouvali a Vy jste ve skutečnosti jednali spíše intuitivně. Prostě proto, že Vaše intuice měla na čem stavět.

A co web?

Pokud se podíváte na svůj web jako na další kontaktní bod mezi Vaší firmou a okolním světem, asi zjistíte, že vlastně přesně nevíte, co by právě ten měl obsahovat. (To, že by neměl být na pohled odpudivý, je Vám jasné). Měl by obsahovat "všechno"? Nebo jen "základ"? (Co to je "všechno", co to je "základ"?) Možná se necháte inspirovat u stránek konkurence, stránek firem podnikajících v příbuzných oborech, a nebo (chraň bože) necháte vše na webdesignerovi.

E-vangelium

Existuje jediná možná cesta, jedna jediná věčná pravda pravdoucí:

Váš web musí obsahovat přesně ty informace, které návštěvník hledá.
Žádné jiné.

Které to ale jsou?

Možná patříte k výjimkám a dokážete se oprostit od pohledu zevnitř, a tak, jsa obuti do zákazníkových bot, přesně určíte, co na Vašem webu být má a co naopak ne, co ulehčí nebo naopak znesnadní cestu k informacím, po kterých zákazník prahne.

Pravděpodobnější ale bude, že - aniž si toho jste vědomi - Vás na scestí svede organizační struktura Vaší firmy.

Předběžný zájem o spolupráci

Máte-li předběžný zájem o spolupráci v oblasti užitečného obsahu (informační architektury) vašich stránek, vyplňte prosím tento formulář:

Zájem o užitečný obsah (informační architekturu)


nutné vyplnit


nutné vyplnit



Máte-li kromě informační architektury zájem i o služby z dalších oblastí nutných pro úspěch na internetu, zatrhněte prosím příslušný čtvereček:


Opište kód: opište prosím kód, který vidíte na tomto obrázku

Ikona tiskárnyTisknout (stránka se zformátuje pro tisk a vytiskne)

© Copyright 2002 - 2006 Lukáš Vodička (www.sitelab.cz) - Všechna práva vyhrazena.