Návrat na domovskou stránku
internet marketing

Zlepšíme efektivnost Vašeho webu
sitelab.cz-> Služby: Mnoho forem – jeden cíl-> Jednotlivé službyAnalýza obsahu

Analýza obsahu

Základní analýza obsahu

Analýza je provedena bez podrobných znalostí kontextu společnosti klienta. Na základě svých zkušeností z marketingu služeb a schopnosti vcítit se do role návštěvníka provede konzultant následující roztřídění obsahu webu klienta:

Nezajímá mě

Obsah, který návštěvníka nezajímá (a brání mu snadno najít pro něj užitečné informace).

Zajímá mě méně, než si myslíte

Obsah, který návštěvníka zajímá jen okrajově (a na webu klienta je v hierarchii obsahu příliš vysoko, takže stojí v cestě užitečnějším informacím).

Schází mi

Obsah, který návštěvníkovi na webu zcela chybí.

Zajímá mě, ale těžko nacházím

Obsah, který návštěvníka zajímá, ale cesta k němu je příliš nesnadná (v hierarchii obsahu je z pohledu návštěvníka příliš hluboko).

kreslený vtip

Zajímá mě, ale potřeboval bych mít pohromadě

Obsah, který by návštěvník potřeboval mít na jednom místě (na jedné stránce), ale zatím je nucen si buď otevírat více oken, nebo si uchovávat informace v hlavě.

Mate mě

"Na jedné stránce máte uvedeno DPH 5 %, na jiné zase 19." Tedy nekonzistence, které jdou nad rámec Analýza použitelnosti - efektivní především v Pokročilé analýze, kdy znalost kontextu umožňuje odhalit i velmi specifická matoucí místa.

Pokročilá analýza obsahu

Sestává ze čtyř kroků:

Základní analýza

Analýza provedená bez dokonalé znalosti kontextu - viz výše.

Osobní konzultace s klientem

Cílem je pochopení kontextu.

Opětovná analýza

Analýza na základě dokonale pochopeného kontextu.

Porovnání základní a opětovné analýzy

Upřesnění postupu při pokročilé analýze

Při osobní konzultaci klient nedostane do ruky výsledky základní analýzy, aby ho neovlivnily při jeho popisu cílů a strategií, se kterými obsah pro web vytvářel (případně vytvářet chce).

Závěrečná zpráva konzultanta však základní analýzu v původní podobě obsahuje. Dalšími body této zprávy jsou závěry z osobní konzultace a zdůrazněné rozdíly mezi analýzou základní a opětovnou.

Předběžný zájem o spolupráci

Máte-li předběžný zájem o spolupráci v oblasti užitečného obsahu (informační architektury) vašich stránek, vyplňte prosím tento formulář:

Zájem o užitečný obsah (informační architekturu)


nutné vyplnit


nutné vyplnit



Máte-li kromě informační architektury zájem i o služby z dalších oblastí nutných pro úspěch na internetu, zatrhněte prosím příslušný čtvereček:


Opište kód: opište prosím kód, který vidíte na tomto obrázku

Ikona tiskárnyTisknout (stránka se zformátuje pro tisk a vytiskne)

© Copyright 2002 - 2006 Lukáš Vodička (www.sitelab.cz) - Všechna práva vyhrazena.